Det hela började som ett skämt när designern Anthony Hall retades med sin dåvarande flickvän om att hon alltid hade de gamla fula trosorna på sig under mensveckan. Nu har projektet fått in över 2 miljoner kronor (USD 363.200) via Kickstarter.
– Halva världens befolkning har mens , så varför inte göra något roligt av det, säger Hall. Det kanske inte är din bästa tid i månaden men det behöver inte heller vara din sämsta.
För över sex år sedan började han skissa på figurer som skulle illustrera hur kvinnor kände sig men med mycket galen och skruvad humor. Några av karaktärerna kallas Cunt Drecula, Evil Beaver, Captain Redbeard, Shark Week och Sour Puss. Han har misslyckats många gånger med eftersom Hall redan driver en etablerad verksamhet med tryckta t-shirts (Harebrained) så gjorda han försök med de tryckta trosorna. Och det föll väl ut även om han fått kritik för de vulgära antydningarna.
– Jag har många vänner som är tjejer och de tycker trosorna är roliga och stödjer mig, svarar Hall på kritiken. Jag får till och med förslag från dem på nya karaktärer.
Nu vill ha satsa vidare och tack vare en entusiastisk presentaion på Kickstarter har han fått in motsvarande över 2 miljoner kronor för att öka produktionen, höja kvaliteten och göra fler storlekar (Small till 2XL).