Italienska La Perla satsar stort igen efter den stora krisen tidigare i år. Nu presenterar företaget sin reklamkampanj och sina modeller inför vår- och sommarkollektionen 2014.
De internationellt framgångsrika modellerna Malgosia Bela, Liu Wen och Cara Delevingne har huvudrollerna i annonskampanjen som La Perla hoppas ska hjälpa till att gjuta nytt mod i varumärket. De kommer dessutom med en ny butiksdesign och fokus på specialiserade tjänster.
– Företaget ska nu börja om från början med sin image som lyxmärke, säger Jean Emmanuel Bourguet till WWD.
I våras hade La Perla stora finansiella problem och tvingades till en försäljning av det 60-åriga varumärket. Efter en hel del turer var det finansbolaget SMS Finance som köpte La Perla för 69 miljoner euro (cirka 615 miljoner kronor). Bakom företaget stor den italienska telekomentreprenören Silvio Scaglia.
De nya kollektionerna sägs uppvisa”flera feminina stilar”, ”karisma, kunskap och moget” samt “ungdomligt med rebellisk magnetism”.