Underklädesmarknaden på väg mot 71,1 miljarder dollar till 2031


title: Den Globala Underklädesmarknaden Beräknas Nå 71,1 Miljarder Dollar till 2031
featured_image: https://cdn.open-pr.com/L/7/L712589935_g.jpg

Den globala marknaden för underkläder och strumpbyxor förväntas uppleva en betydande tillväxt under det kommande decenniet. Detta drivs av en ökad tillgänglighet av produkter över flera försäljningskanaler, samt förändrade konsumentpreferenser för moderiktiga kläder och innovativa marknadsföringsstrategier.

Enligt den senaste branschanalysen förväntas marknaden nå en imponerande summa av 71,1 miljarder dollar till år 2031. Konsumenter visar ett växande intresse för mode och bekvämlighet, vilket i sin tur har stimulerat efterfrågan på mer varierade och innovativa underkläder och strumpbyxor.

Ett tydligt tecken på denna trend är den ökade tillgången till dessa produkter både i fysiska butiker och via e-handel. Självklart har detta också inneburit att fler märken tar till sig digitala plattformar och sociala medier för att nå ut till en bredare publik.

Det som också sticker ut i rapporten är hur mode och funktionalitet nu går hand i hand inom underklädes-segmentet. Bekvämlighet har länge varit ett grundkrav, men nu är även estetiska aspekter och hållbarhet viktiga faktorer som påverkar köpet. Konsumenterna söker produkter som inte bara ser bra ut, utan som också erbjuder stöd och hållbarhet.

För att ta del av den fullständiga nyheten, vänligen besök [OpenPR](https://www.openpr.com/news/3579222/lingerie-market-set-to-reach-71-1-billion-by-2031-driven).

*Publiceringsdatum: 12 juli 2024.*

Källa: OpenPR