I New York hoppade belgaren Karl van de Paer av sin karriär som finansman och satsade allt på nya lyxiga, skräddarsydda kalsonger.
– Jag har alltid vela starta ett eget företag och jag tror verkligen på den här produkter, säger Karl van de Paer till Lingerie Talk. Män underkläder får inte tillräckligt med uppmärksamhet.
Märket heter Charles van der Pear, som är en lek med hans eget namn, och lanserades nu i sommar. Det är en kollektion boxerkalsonger som är unikt utformade som en kombination mellan en skön avslappnad boxer och en traditionell brief som håller ”paketet” på plats.
– Kalsongen sys ihop av sju separata delar med ett mjukt bomullsfoder som ger stöd utan att kännas instängd, förklarar van de Paer i ett pressmeddelande.
Modellerna har fått sina namn efter olika stadsdelar i New York och för att förstärka den lokala anknytningen sys de också upp i New York. Priset, 49 dollar (ca 320 kronor), är satt för att verkligen särskilja dessa från de ”vanliga kalsongerna” och det blir nog en utmaning med tanke på att de själva kommit fram till att män kan tänka sig att betala upp till 30 dollar för en kalsong. Men lyx och kvalitet säljer alltid och det är kul att se snygga klassiska underkläder för män istället för de färgglada och mönstrade kalsonger som dominerat marknaden de senaste åren.