Lindex har tagit hjälp av det exklusiva modehuset Missoni för att skapa en helt ny kollektion där 10% av försäljningspriset går till kampen mot bröstcancer.
”Det här är det bästa av två världar
säger Lea Rytz Goldman, Lindex.
Missoni är världsberömt för sin utmärkande design och sina färgrika mönster och Lindex kan göra kollektionen tillgänglig till alla genom sina butiker i Norden och Europa.
Den unika kollektionen som består av 70 plagg och accessoarer har en modern och fräsch känsla med mönster och design som är typiskt för Missoni. Det är plagg för barn och dam och underkläder.
Missoni grundades 1953 och har sedan dess letts av kvinnorna i familjen Missoni, och precis som för Lindex är det kvinnan som står i fokus.
”Samarbetet med Lindex har gett oss en unik möjlighet att erbjuda alla kvinnor prisvärd design och samtidigt kunna bidra med något genom att sprida information om bröstcancer runtom i världen.
säger Angela Missoni
Kollektionen ska finnas till försäljning i Lindex butiker och på nätet den 25 september