I dagarna har ännu ett underklädesmärke fått nobben att publicera bilder hos mediejätten Facebook. Den här gången är det australiensiska A Summer of Love som fått veta att deras bilder är ”för sexuella”.
Det är en så förlegad attityd, och den förstärker bara alla negativa åsikter som omger kvinnors kroppar, kommenterar ägarinnan Yasmin Staub till Newscorp.
Flera bilder på företagets Facebook-sida visar kvinnor i underkläder i ganska utmanande poser, men 27-åriga företagsledaren tycker inte att det är något problem med bilderna utan att problemet ligger i Facebooks förlegade syn på kvinnor.
– Att ta bort annonserna gör ner kvinnor som är bekväma och stolta över att vara kvinnor. I slutändan får det oss att känna oss som slampor.
Yasmin Staub och hennes affärspartner Lauren Carter menar att deras strand-inspirerade kollektion med spetsar och blommor är en hyllning till femininiteten. Och de kan inte förstå varför inte dom får använda den populära plattformen för att nå ut till sina kunder.
– Nästan alla andra företag kan använda Facebook för att sälja sina varor – under kläder borde inte vara undantagna bara för att några blir provicerade av kvinnokroppen, säger Lauren Carter till Newscorp.
För bara några månader sedan var det brittiska Curvey Kate som stötte på patrull hos Facebook.